Friday, July 31, 2009

问我




我错过了这首经典歌曲《问我》流行时的七,八十年代。
后来有很多歌手把这首歌拿来重唱,不同的人唱出不同的韵味。
如今有机会看到这首歌的原唱版,简单的歌词经过岁月的洗礼后,愈深深的感动着我。

It's a beautiful song with beautiful words. The name of the song is called "Ask Me" in Cantonese. Many singers have performed this song in the past 30 years. You may or may not like this piece of 70s oldies but I hope you can spend some time listening to this original version which impressed me a lot.


问我

問我歡呼聲有幾多 問我悲哭聲有幾多
我如何能夠一一去數清楚

問我點解會高興 究竟點解要苦楚
我笑住回答 講一聲 我係我

無論我有百般對 或者千般錯
全心去承受結果

面對世界一切 那怕會如何
全心保存真的我

問我得失有幾多 其實得失不必清楚
我但求能夠一一去數清楚

願我一生去到終結 無論歷盡幾許風波
我仍然能夠講一聲 我係我

No comments:

Post a Comment